Publicerad av Kim Hall den aug 26, 2019
Den 11 november besöker Sveriges enda kardinal, Anders Arborelius, Rotary i samband med ett intercitymöte i Helsingborg. Det är Rotaryklubbarna Helsingborg Magnus Stenbock som i samarbete med Helsingborg Kärnan bjudit in kardinalen till att hålla föredrag med start kl 12 i Elite Marina Plaza Hotel i Helsingborg. Kardinal Anders Arborelius är känd för sitt engagemang i bland annat medicinsketiska frågor, flykting- och invandrarfrågor samt ekumeniska frågor. Den 28 juni 2017 utnämndes biskop Anders Arborelius till kardinal av påve Franciskus.
Överskottet går oavkortat till Rotarys projekt End Polio Now, ett samarbete med Bill och Melinda Gates Foundation. Rotary har vaccinerat 2,5 miljarder barn i 122 länder sedan starten 1985.