Postad av Kim Hall on° feb 08, 2019
Nu är hälften av distriktets klubbar snart igång med ClubRunner. Fler och fler hör av sig och vill byta. Våra DITS, Mats Håkanson och Stellan Larsson, har fått mycket att göra men det finns plats för alla klubbar att få den stöttning de behöver för att starta konverteringen till ClubRunner.  Alla ni som önskar gå över nu eller ha mer information kontakta Mats Håkanson mats@andrarum.se eller Stellan Larsson stellan.larsson@esselit.se.
Vi i distriktsledningen är fortsatt positiva till det stöd vi får i ClubRunner avseende möjligheterna att utveckla våra klubbar och inte enbart administrera dem. Klubbar som varit igång ett tag upptäcker nya fördelar. Till exempel är appen ett utmärkt hjälpmedel som gör att alla vi mobilberoende medlemmar får den information vi behöver för att kunna leva ett aktivt rotarymedlemskap. Samtidigt finns naturligtvis allt i datorn för den som tycker det är bättre. Ett annat exempel är hur lätt det är att skapa hemsidor som blir lättlästa och snygga. Vill vi bli synligare i samhället så har vi här ett utmärkt hjälpmedel att kommunicera. I dagens samhälle är det viktigt att presentationen av det man vill kommunicera blir tilltalande.
Sist men inte minst så ger vi rådet till klubbar som inte beslutat sig än att måste man hoppa från en tunna till en annan så är det bra att veta att man landar i något som fungerar och som är bra.

Varma Rotaryhälsningar
Carl Hedberg, Guvernör