Publicerad av Leila Khammari den 11 Jan 2024

Utan ungdomar dör Rotary. På sikt. I vår har du chans att bidra med en del i Rotarys framtidssäkring genom att se till att ungdomar mellan sjutton och tjugo med utvecklingsbara ledaregenskaper i ditt närområde nomineras till RYLA – Rotary Youth Leadership Awards. Ta hjälp av din klubb och nominera en ungdom du vill ska få chansen. Du kan också kontakta lokala föreningar eller skolor och erbjuda dem denna möjlighet. RYLA arrangeras årligen, nästa gång i Landskrona den 8–9 mars, och är mycket uppskattat av de ungdomar som får chansen att vara med.

Nominera ungdomar, 17–20 år, till RYLA 2024

Vad är RYLA?
RYLA står för Rotary Youth Leadership Awards och är ett program inom Rotary International. Programmet riktar sig till kandidater, 17–20 år,  med utvecklingsbara ledaregenskaper. Under programmet får deltagarna träna sina ledarfärdigheter genom interaktivt lärande. RYLA-deltagarna får garanterat en bra upplevelse och många nya vänner.

Vem kan nominera?
RYLA är öppen för alla, anhöriga till Rotarianer och andra ungdomar. För att kunna delta krävs det att någon (lärare, släkting, bekant) anser att personen i fråga har ”utvecklingsbara ledaregenskaper” och nominerar vederbörande. Alla som har möjlighet uppmanas nu att nominera kandidater till kommande program.

Här är länk till nomineringssidan: https://forms.gle/Y8XHiHeaFPZXJPs58

När och var arrangeras RYLA?
RYLA arrangeras den 8–9 mars 2024 i centrala Landskrona, deltagarna avsätter fredag eftermiddag till tidig kväll och hela lördagen till programmet.

Vem arrangerar RYLA?
RYLA Landskrona arrangeras av Landskrona-Glumslöv Rotaryklubb, Rotaract Landskrona (ännu icke chartrade) och distriktets RYLA-kommitté. I programmet deltar även rotarianer från Landskrona-Citadell Rotaryklubb.

Varför RYLA?
I Landskrona pågår ett långsiktigt arbete för att sprida information om Rotarys verksamhet och möjligheter. De båda Landskronaklubbarna har ett fint samarbete kring ett tre-stegs-program som kan ses som en framtidsinvestering:

1. Mentorprogram på Öresundsgymnasiet
2. Ledarskapsprogrammet RYLA
3. Rotaract Landskrona, just nu under arbetsnamnet The Hive. Deras arbete går att följa på Instagram: @thehive_la.

Varmt välkomna att nominera!

Hälsning
Leila Khammari