Nu är det dags igen för dialogkvällar om Rotarys humanitära verksamhet. Den här gången med fokus på The Rotary Foundation (TRF). För att så många som möjligt ska ha möjlighet att ta sig till utbildningarna ses vi den 3 oktober i Landskrona på Hotell Öresund, 8 oktober i Malmö, (lokal meddelas senare) och den 10 oktober i Ystad, (lokal meddelas senare)
Alla kvällarna börjar vi med en bit mat klockan 18 och håller på till klockan 21.
Anmälan allra senast den 1 oktober till viveca@serder.se Dags också att söka distriktsbidrag till projekt som klubbarna driver lokalt eller internationellt.
Ansökningsformulär med mera hittar du på distriktets hemsida under Kommittéer och sedan TRF. Vi har drygt 60 000 kronor att dela ut i år och förra året fick nio klubbprojekt stöd genom distriktsbidrag. Ansökan ska skickas in senast den 1 november. En förutsättning för att få bidrag är att klubben under föregående verksamhetsår bidragit till TRF eller till Polio Plus.

OBS! Alla klubbar har inte registrerat klubbens TRF-ansvariga i "systemet", så kolla att det är gjort för din klubb!

Med vänliga hälsningar

Viveca Serder