Publicerad av Mats Håkanson den 23 Feb 2024

Rotarydistriktets Empowering Girls-kommitté har en intressant föredragsserie, med nästan ett föredrag i veckan via Zoom. Föredragen har normalt ett fokus utifrån Empowering Girls horisont, men ger även intressanta utblickar inom näraliggande områden och vidgar vyerna för alla som är öppna för det. Aktuellt just nu är en presentation av Rotary Peace Center vid Uppsala universitet, DGN-tankar från Rotary Action Summit i Manchester, information om Flickfrid. Ung. Tuff. Och tjej!, ett besök på Alla kvinnors hus i Stockholm samt historiska och samtida perspektiv på vem som odlar maten. Sätt dig framför din dator och lyssna i ca 30 minuter på ett intressant föredrag. Kl.18.00 brukar vi öppna länken hälsar Elisabet Jensen, som är ansvarig för Empowering Girls i distrikt 2390. Aktuell Information om föredragen finns på distriktets hemsida i menyn På Gång hos oss!