Publicerad av Mats Håkanson den 18 Mar 2020
På grund av den bekymmersamma utvecklingen med fortsatt spridning av coronaviruset och därmed sjukdomen covid-19 rekommenderar distriktsledningen nu att alla klubbar i distriktet ställer in sina veckomöten och andra evenemang fram till och med sista april 2020.
       – Vi rekommenderar även att alla klubbar planerar för en möjlig fortsättning av detta även under maj 2020, kommenterar distriktsguvernören Torkil Rönne.
       – För oss på distriktet innebär det att alla planerade utbildningar och evenemang ställs in minst april ut, konstaterar Torkil. Det inkluderar även den planerade distriktskonferensen och galamiddagen den 25 april, som alltså inte blir av. Vi måste dock på något sätt genomföra det distriktssamråd som vi skulle hållit samma dag, hur detta kommer att lösas återkommer vi till inom kort.
      – Även Rotary International ser allvarligt på situationen och har öppnat en informationssida (på engelska), berättar Torkil. Vår världspresident Mark Maloney har spelat in en hälsning med anledning av coronavirusets påverkan på Rotary och oss rotarianer. Den kan du se om du klickar här.