Posted by Kim Hall on dec 07, 2018
Rotary började som ett yrkesnätverk 1905. Den sjunde december 2018 kl o7.00 kunde  Rickard Häll, president i Rotary NäringslivsNätverk 2390, konstatera att Rotary verkligen är ett yrkesnätverk. 26 morgonpigga Rotarianer med gäster hade samlats i HighCourt (gamla Hovrätten i Malmö) för att nätverka, byta erfarenheter, dela med sig av sina Succéstory och diskutera i grupper om näringslivsutveckling, spaningar och tips. Det blev en av de mest besökta och välorganiserade möte någonsin.
På 26 minuter hade samtliga deltagare hunnit presentera sig och delat med sig av sin succé. En del hade gjort succé inom jobbet andra gjorde succé genom att bjuda in en gäst som i sin tur hade bjudit in en gäst. Andra som i dagarna hade avslutat ett intensivt år och som nu kunde ta ut jullov som sin succé.  Det blev många härliga skratt och alla kände sig mycket nöjda med mötet. Nästa möte blir  fredagen den 1 februari 2019 kl 07.00 på HighCourt. Idag är gruppen 160 medlemmar. Vill du gå med så anmäl dig på LinkedIn eller Facebook. Enda villkoret att få bli medlem är att du är Rotarian.