Publicerad av Kim Hall den maj 30, 2019

IFMR håller årsmöte. Bilden från 25 års-jubiléet i Rørvig 2017. Det är inte många som förknippar Rotary med motorcykelkörning, men i Kristi Himmelsfärdshelgen träffas medlemmar i International Fellowship of Motorcycling Rotarians (IFMR) på Backagården i Höör. IFMR startades 1992 i Sverige av Jan E Johnsson och idag finns IFMR över hela världen. Chapter Norden består av runt 200 medlemmar från Danmark, Finland, Island, Norge och Sverige.

Två stora internordiska möten, vår- och höstmöten, arrangeras varje år. Vårmötet, då föreningen håller sitt formella årsmöte, väljer styrelse och fastställer budget, ägar alltid rum under Kristi Himmelsfärdshelgen och i år hålls Vårmötet på Backagården i Höör.

- Till mötet på Backagården kommer 50 deltagare och ca 40 motorcyklar berättar Per-Eric Nilzén, en av arrangörerna. Speciellt glädjande är att vi i år har representanter från alla de fem nordiska länderna.

Mötet startar officiellt på fredagen och under eftermiddagen kör alla en tur till Söderåsens nationalpark och Kopparhatten. Under lördagen är ett besök på Norrvikens trädgårdar inbokat.

För mer information kontakta Per-Eric Nilzén, 070 645 92 20, eller gå in på IFMR Nordens hemsida: www.ifmr-norden.org

Rotary är en global humanitär organisation med mer än 1,2 miljoner medlemmar i 34.000 rotaryklubbar i över 200 länder. Rotarys medlemmar är män och kvinnor som representerar näringsliv, yrkesliv och samhälle med ett gemensamt åtagande att göra världen till en bättre plats genom humanitärt service.