Publicerad av Ann Marie Grönberg den 16 Jun 2022
Vi Rotarianer i Skåne är inbjudna att besöka Cambridge 9-11 september 2022 i regi av Cambridge Rotary club, som firar 100-årsjubileum ett par veckor efter vårt besök. Klubben är den näst äldsta klubben i England.

Vi gjorde ett försök att åka till Cambridge 2020 men fick ställa in då pandemin just då tog ny fart - men vi hoppas denna gång att det är lugnt - så - ”LET’S GO!”

PROGRAM - utkast
På programförslaget finns King’s College Chapel som har en speciell arkitektur och sagolikt vackra glasmosaikfönster.

Fler förslag är FitzWilliam Museum, visit vid ”Corpus Clock” som också kallas Stephen Hawkings clock, umgås på en och annan berömd pub, rundvandring i stadskärnan, besök på marknaden, förhoppningsvis besök på ytterligare något intressant college, och - om vädret tillåter  ”punting på river Cam” så får vi se vem som kan hålla balansen ...

Ytterligare tänkbart besöksmål är att dricka en kopp te, dvs ”have a cuppa” på Orchard Tea Garden i Grantchester. Och förstås och inte minst ett par middagar och luncher med trevliga engelska rotatarianer.

RESA - var och en beställer sina resor och hotell själva
Men - jag kommer att återkomma till de anmälda med förslag och rekommendationer - så boka ingenting än!

ANTAL DELTAGARE
Man har sagt i Cambridge att man helst ser en grupp på omkring 15 till 16 deltagare då det kan bli administrativt knöligt med större grupper. Och det är ”first come…”. Partners är varmt välkomna.

ANMÄLAN
Preliminär anmälan görs snarast till mig, Ann-Marie Skyle Grönberg, Lund Rotaryklubb. Anmäl till:

am.gronberg@gmail.com  eller med SMS till 0707275910. Inom någon dag kommer jag att återkomma med besked.

KOSTNADER OCH BETALNING
Var och en kommer att betala allt själv, dvs värdklubben står för värdskap, vänskap, administration och trevligheter, men inga kostnader. Jag och min svenska väninna i den engelska klubben beslöt att göra så när de besökte Lund.

VARMT VÄLKOMMEN!