Publicerad av Kim Hall den 13 Mar 2020
Sjöbo Rotaryklubb byter inte bara namn till Rotaryklubben Skånska Vikingar, utan de ombildar sig till vad de tror är världens första Facebook klubb! Efter 50 år var klubben nere i bara fem aktiva medlemmar och därför beslutat man sig för att lägga ned när medlemmarna fick idéen om att ombilda klubben i helt ny form. Den nya Rotaryklubben Skånska Vikingar tror medlemmarna kommer att passa aktiva personer i arbetslivet och det moderna samhället bättre.
På grund av den rådande situationen med Coronaviruset ligger mötesverksamheten nere i linje med Rotarys samhällsansvar då distriktet har rekommenderat alla klubbar att ställa in veckomöten och evenemang resten av mars månad.

Välkomna att besöka Rotaryklubb Skånska Vikingar när verksamheten är igång igen. Dag, tid och plats för mötena meddelas senare!