Publicerad av Kim Hall den jul 31, 2019
Söndagen den 11 augusti med start kl 10 bjuder Lövestad Motorklubb tillsammans med Sjöbo Rotaryklubb in till sommarrally. De lockar med en trevlig runda runt Lövestads historiska miljöer och fantastisk natur. Alla fordon är välkomna.
– Det spelar ingen roll hur ni tar er hit om det är en bil, EPA, traktor, moped, motorcykel, eller med något annat som går för egen maskin. Vi kommer att ha servering av fika samt korv, säger Solveig Svensson, Sjöbo Rotaryklubb, som bjuder in alla motorintresserade rotarianer till eventet.
Startavgifterna går till Rotarys projekt för att utrota polio. När Rotary startade sitt arbete med att utrotade polio 1984 så fanns det 380 000 nya fall varje år. 2018 var det 33 fall. För varje startavgift vi får in så matchar Bill och Melinda Gates foundation med två startavgifter. För 50 år sedan kände nästan alla någon som hade drabbats av Polio. Idag så är det många som inte ens vet vad Polio är. Hjälp oss att göra världen poliofri genom att njuta av en trevlig runda och en fika i Lövestad.
Anmälan och frågor besvaras av Solveig Svensson sossis@comhem.se