Posted by Kim Hall on okt 25, 2018

I en lång rad med flaggor emellan sig tågade åtta utbytesstudenter upp på scen under ledning av Astrid Avenberg-Rosell. Ungdomarna presenterade sig och berättade om sina intryck av Sverige. Fika, cykling och att äta surströmming var det som gjorde starkast intryck på ungdomarna. Inte för att de gillade surströmming något vidare, men det blev ett starkt minne från Sverige. Ungdomarna visade också en film som sammanfattade deras äventyr så här långt.

Konferencier Mia Rolf berättade om att en av fjorårets utbytesstudenter Alexander Östman blev intervjuad och fick stor artikel i Lokaltidningen om sitt år i USA. En läsvärd historia som Månadsboken publicerade i förra numret.
Nu laddar distrikten 2390 och 2400 upp inför att skicka iväg ett nytt gäng ungdomar ut i världen under ett år. Har du eller känner du ungdomar som vill prova på ett utbytesår så kontakta Astrid Avenberg-Rosell och en Rotaryklubb som blir sponsorklubb, så kan de informer mer om hur man ansöker.