Publicerad av Kim Hall den sep 10, 2019
Kommunikation är A och O för alla Rotaryklubbar. Nu har du som är funktionär i klubben chansen att lära dig hur du med ClubRunner snabbt kan nå ut med information till klubbens medlemmar, men även om hur du lägger in program, hanterar närvaron m.m. Den 30 september kl 18-21 vägleder distriktets District Internet Communication Officers (DICO) Mats Håkanson och Stellan Larsson oss i hur vi kan använda verktygen som finns i ClubRunner på Marina Plaza i Helsingborg. Den 1 oktober kl 18-21 hålls samma utbildning på Hotel Lundia i Lund och den 3 oktober 18-21 blir det på Scandic Hotel Stortorget i Malmö.

Vi går igenom ClubRunner bakom kulisserna ur funktionärssynvinkel, berättar om möjligheterna och hur man gör för att använda ClubRunner som ett stöd i klubbens utveckling.

Utbildningen riktar sig till alla funktionärer i distriktets klubbar som i sin roll använder eller vill använda ClubRunner, oavsett tidigare kunskapsnivå. Fokus kommer att ligga på användare som är nybörjare eller har använt ClubRunner en kortare tid, men även mer avancerade användare som inte känner sig fullärda är välkomna. Det kommer att bli utrymme för frågor. Ta gärna med din egen dator.

Kursledare: Mats Håkanson och Stellan Larsson.

Vi inleder med en snabb matbit som var och en betalar till hotellet. Ange vid anmälan eventuella önskemål om specialkost.

Obligatorisk anmälan senast 26 september kl 9.00.

Så här anmäler du dig:
1. Klicka på evenemanget under På Gång i D2390 på hemsidan
2. Inne på evenemangssidan klickar du på knappen Medlemmar. (Är du inte redan inloggad kommer du till inloggningsrutan. Om du inte redan har inloggningsuppgifter, klicka här för information om hur du skapar din personliga inloggning!)
2. På nya sidan klickar du på knappen ”Anmäl mig”
3. Kontrollera dina förifyllda uppgifter och skriv eventuell kommentar, t.ex. om specialkost
4. Klicka på knappen ”Bekräfta”.
5. Som bekräftelse på att din anmälan är gjord får du nu ett mejl från distriktssekreteraren Lillemor Darinder.