Publicerad av Mats Håkanson den 07 Aug 2022
Cross Egypt Challenge är ett internationellt evenemang 6 till 15 oktober för enduro-motorcyklar och -skotrar som genomförs på de mest utmanande vägarna och banorna i Egypten. Det anordnas av rotarianer i Alexandria som en hisnande upplevelse för dom som är intresserade av en annorlunda tur på motorcykeln. Nu har du chansen att vara med!

Evenemanget arrangeras av bland annat Alexandria Cosmopolitan i samarbete med Cross World Challenges, Egyptens turistministerium och the Automobile and Touring Club of Egypt. Det är sanktionerat av FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) adventure touring rally.

Årets version av Cross Egypt Challenge kommer att omfatta en fantastisk rutt som sträcker sig över 8 etapper och 2.750 km. Rutten startar från Alexandria och kommer att gå genom Medelhavskusten, Sinai, östra och västra öknarna, Röda havets riviera och Nile Valle innan det avslutas på den heligaste platsen i Egypten, under de stora pyramiderna i Giza.

Vill du vara med? Information om evenemanget finns på crossegyptchallenge.com.