Publicerad av Kim Hall den apr 13, 2019

Årets Nätverkare i Svedala 2019 blev Alexander Lärnerhem. Inte undra på det. Alexander lyckades skapa Sveriges största företagsmässa dit ett 80-tal Rotary- och Rotaractmedlemmar kom. Aggarpshallen var full med etablerade och unga företagare som visade upp sina verksamheter och varor. Rotaract lyckades få 30-tal ungdomar att intressera sig för eventuellt medlemsskap. Nu laddar Rotaract Söderslätt upp för en mingelfest för alla intresserade.
Under lunchen passade oppositionsrådet och medlemmen i Svedala-Sturup Rotaryklubb, Ambjörn Hardenstedt, överlämnade Svedalaklubbens fina utmärkelse till Alexander Lärnerhem.

Fyra välkända Svedalaprofiler – Per Asp, Ronnie Katra, Alexander Lärnerhem och John Tegger – gick vidare från nomineringsomgången för Årets Nätverkare i Svedala 2019 till slutomgången.
Arrangerande Svedala-Sturup Rotaryklubb gladdes även detta år åt den stora bredden då de nominerade representerade såväl näringsliv som föreningsliv och folkrörelse.

Slutlig vinnare av Årets Nätverkare i Svedala 2019 blev Alexander Lärnerhem.
Oppositionsrådet och medlemmen i Svedala-Sturup Rotaryklubb, Ambjörn Hardenstedt, överlämnade på klubbens vägnar utmärkelsen till Alexander Lärnerhem vid Rotary-lunchen i samband med Svedala Företagsmässa under fredagen.

Motiveringen för valet av Alexander Lärnerhem är: Med stor passion och enormt driv har Alexander Lärnerhem på kort tid genom en kombination av kompetens och nätverkande lyckats etablera Svedala Företagsmässa som en av Sveriges större företagsmässor. Han har härigenom också skapat tillfälle för många lokala företag, unga företagare och föreningar att skapa nya kontakter och utveckla sina nätverk.

Alexander Lärnerhem har på mindre än tre år lyckats utveckla det begränsade försöket med en SvedalaMässa till en av landets största företagsmässor med cirka 300 utställare. Minst lika stort är Alexanders ambition att utveckla innehållet genom olika samarbeten och nätverk.
Speciellt märks i detta sammanhang samverkan med Ung företagsamhet med 100-talet utställare, NyföretagarCentrum, Leader Söderslätt och Rotary Svedala med grannklubbar.

Tidigare mottagare av utmärkelsen Årets Nätverkare i Svedala är Anna Murgia, Anders Nissen och Stefan Bauer.

Svedala-Sturup Rotaryklubb
Peter Strub, president